Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO SPOTŘEBITELE
obchodní společnosti CAPRION, s.r.o., sídlo: Žleb 514/5, 612 00 Brno, IČ: 26905001, DIČ: CZ26905001, společnost zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu Brno pod sp. zn. C 44456,
za kterou jedná Martina Dydková, jednatelka společnosti, pro internetový obchod „FEELFINE “, dostupný na www.feelfine.cz
Reklamační řád
je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen ,,VOP"). Práva, která pro zákazníka vyplývají ze zákona, nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
Kontakt pro dotazy: Telefonicky: +420 776 237 463 (v pracovních dnech v čase 10.00 – 15:00 hod.)
E-mailem: info@feelfine.cz
Kam se doručuje zboží při reklamaci
Zboží k nám můžete poslat na adresu: CAPRION, s.r.o., sídlo: Žleb 514/5, 612 00 Brno.
PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
1. Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží je při převzetí bez vad, má sjednané vlastnosti, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá svou kvalitou, vzorku nebo předloze. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
2. Před převzetím zboží od přepravce prosím, zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo přepravci, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Místo poškozené zásilky Vám bude zaslána zásilka nová.
3. Zboží po převzetí zkontrolujte a přesvědčte se o jeho vlastnostech (jestli jste obdrželi správný druh zboží, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co obsahovat má).
4. Pokud je poškozené zboží v balíčku: Ozvěte se neprodleně prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@feelfine.cz, Vaši reklamaci s Vámi zpravidla do 3 pracovních dnů vyřídíme. V případě podezření na vylitý obsah zásilku nepřebírejte. Pokud dojde k vylití uvnitř, neprodleně pořiďte fotodokumentaci a kontaktujte nás emailem, abychom se dohodli na dalším postupu.
5. Pokud jste obdrželi něco jiného, než jste si objednali: Ozvěte se nám prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@feelfine.cz. Případně nás kontaktujte telefonicky a my s Vámi domluvíme další postup.
ZJIŠTĚNÁ VADA ZBOŽÍ PO PŘEVZETÍ
1. Vady zboží jste povinni nám vytknout/reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. Máte na to lhůtu 24 měsíců od převzetí tohoto zboží, ovšem nikoliv zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
2. Po marném uplynutí lhůty 24 měsíců vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
3. Jak zboží reklamovat: Za účelem vytknutí vady zboží můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@feelfine.cz. Reklamovat zboží můžete zasláním do sídla společnosti. Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám.
4. Přijetí reklamace Vám potvrdíme na Váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží.
5. Náklady na dopravu reklamovaného zboží: Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části), náklady na dopravu reklamovaného zboží k nám, po předložení dokladu k reklamaci Vám dopravu proplatíme. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
6. Kladná reklamace. Bude-li Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
7. Jak by mělo vypadat reklamované zboží: Zboží prosím vraťte čisté, vysušené, zbavené nečistot (reklamované zboží musí splňovat zásady obecné hygieny), kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady). Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
8. Potvrzení o přijetí. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
KDY NEBUDE REKLAMACE UZNÁNA
1. Za jaké vady neodpovídáme:
a) za zboží, které mělo v době převzetí a kde pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny např. pro velmi zkrácenou dobu použitelnosti,
b) vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
c) vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
d) za vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
e) vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
1. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu a podle své volby můžete vybrat požadavek:
a) odstranění vady dodáním nového zboží bez vady;
b) dodání chybějící části zboží;
c) odstranění vady opravou zboží;
Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
2. Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
3. Kdy je možné žádat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy: V některých situacích je možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Kdy lze žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Když:
a) věc neopravíme nebo nevyměníme;
b) věc neopravíme nebo nevyměníme v souladu se zákonem,;
c) odmítneme odstranit vadu;
d) vada zboží se projeví opakovaně i přes opravu či výměnu věci;
e) vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
f) prohlásíme nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené lhůtě nebo aniž bychom kupujícímu způsobili vážné potíže.
4. Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
5. Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak).
LHŮTA PRO VYŘÍZENÍ REKLAMACE
1. Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Zpravidla se budeme snažit vyřídit reklamaci ve lhůtě 14 dnů.
2. Posouzení vady. Po doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno posouzení vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi.
3. Pokud je zboží vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od vytknutí vady.
UKONČENÍ REKLAMACE
1. Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni.
Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.
2. Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
3. Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
4. Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
Tento Reklamační řád je platný od 19.03.2025.